2010. február 1., hétfő

avokádó pirítósra

Régóta botmixerrel készítem a majonézt. Ez olyan 5 szempillantásba kerül, és kész is. Soha nem rontottam el, mivel mindig egy hosszúkás edényben készült, és egész tojással, pici mustárral. (utánajártam, Itt megtekinthető hogyan). A fiatal nők csoportjában bemutattam, és természetesen elrontottam, mert egy más szűk aljú csészét használtam, ahol a botmixer nem érte az edény alját, így nem a tojással érintkezett az olaj előtt. Nagy leégés, mondhatom. Mit csináltam?! Pirultam egy ideig, majd bemutattam mégegyszer a szokásos edényemben. Mostmár csak az volt a gond, hogy lett majonézem fél liternél is több. Sebaj, készült belőle zöldségsaláta és avokádókrém (majonéz, pici szárított fokhagyma, só, bors, snidling a tetejére).
Mostmár mindenki elhiszi, hogy tényleg nem vagyok konyhatündér:D.... Inkább szeretem őszintén elmondani, úgyis kiderül, ha nem máshol, akkor itt:).

ui. az avokádót meghámoztam, apróra lereszeltem, úgy kevertem össze a majonézzel.

9 megjegyzés:

Tündi Daika írta...

Nemrégiben kiprobáltam én is a botmixeres majonézt... hát időben hihetetlen milyen hamar elkészült... a texturája azonban nekem annyira nem volt meggyőző... ugyhogy ha sietek akkor botmixeres változat lesz, ha nem sietek akkor maradok a régi változatnál:)

Mike Adina írta...

Még soha nem ettem avokádókrémet.

sedith írta...

Éppen nemrég tettem fel én is ezt a fajta majonézt a blogra. :) Szeretem, mert gyorsan kész, nem kell kavargatni!:)
Az avokádót még nem próbáltam majonézzel, inkább joghurttal turmixoltam le.
Ne haragudj, a májas recept miatt, de egyszerűen nincs időm, hogy leírjam. Amúgy gombával és főtt tojással készítettem, amolyan pörköltfélére, csak minimális szafttal.

Zsuzsa írta...

eszembe jutott, hogy egyszer az én elrontott majonézomat milyen ügyesen rendbe hoztad. nem tudom emlékszel e még:)

Mindenképpen nagyon ügyes vagy a konyhában is!!! Nagyon is!!!

Anna írta...

Én még nem láttam avokádót itt nálunk. Gyanítom kaufland...??? Ott már rég nem jártam. Én viszont nem bírom lenyelni!Brrr. Pedig általában sok érdekes és magyar konyhához nem illő ízeket nagyon szeretek! Hiába ízlések és pofonok... Viszont aki szereti annak finom lehet.

Budai Evódia írta...

tündi, én azért szeretem így, mert nem kell annyi tojássárga és lightosabb. de igaz, mindig az a finomabb, amiben sok a "lényeg":)

Budai Evódia írta...

sedith, köszi szépen!
zsuzsa, akkor is nem az edénnyel volt gond? emlékszem már:D
Adina, nem vesztettél!:) én is inkább megeszem a vinettát(padlizsánt), csak tudod, Pálma megragadta a Carrefourban az avokádót és még egy darab mangót is, hogy ő ki akarja próbálni. többet se fogja kérni, szerintem, csak a mangót. talán:)

Zsuzsa írta...

de igen:)

Mike Adina írta...

akkor megnyugodtam :P