2011. május 26., csütörtök

A mi mindennapi leveseink közé tartozik mától

a hagymaleves sajttal. Budapesten ettem ezt a francia levest a múltkori konferencián. Olyan jól esett, hogy alig vártam kipróbáljam. Különösen jól hangzik ez akkor is, amikor nem tudom milyen leves legyen ("üres" a kamra), vagy a második fogás már megvan. Mivel a hagyma nem egy tutti-nyerő a kis családom asztalán, hát francialevesnek mutattam be. Mindenki(!) jóízűen lakmározott belőle, persze a sajtos pirítós is mellette hívogató volt. Íme:
3 közepes hagymát nagyobb darabokra vágok, kis margarinon megfonnyasztom, majd megszórom egy kanál liszttel s felengedem húslevessel (nálam az utóbbi most ételízesítővel készült). Főzöm jó 10 percet, még utánaízesítek kis fehér borssal, őrölt szerecsendióval, ki mit szeret (vagy nem szeret:), s turmixolom. Majd 2 tojássárgát elkeverek egy kis tejszínnel (tejföllel) s lassan, hogy ne csomósodjon meg, felöntöm a forró levessel apránként. Lobban a leves egyet a tűzön, s kész is. Reszelt sajttal megszórom a leves tetejét. Fokhagymás (zöldfűszeres) sajtos pirítóssal tálalom. Hát, ezért is megérte a Hope for Europe konferenciára elmennem:)

12 megjegyzés:

Borzi írta...

De jo hgoy le irtad mar regota kerestem ezt a levest. A listan lesz nekem is tetszik a neve is.

Napsugár írta...

Jaj, de jó, hogy leírtad. Nálunk az egyik egyetemistának a zellerkrémlevesemről mindig az anyukája hagymalevese jut eszébe. Még sosem nyomoztam utána, hogyan készül... És íme, már nem is kell tegyem :D

Budai Evódia írta...

ó, szívesen!
valamit valamiért, Napsugár!:) ha a zeller (zöldség)krémlevest én tanultam tőled, akkor most már kvittek vagyunk:D

Budai Evódia írta...

Anikó, jössz haza a zilahiak találkozójára??? olyan jó lenne! szeretettel várunk!

Zsuzsa írta...

kipróbáljam? kipróbálom. :)
Tetszik!

Borzi írta...

Hat sajnos nem, egyszer pedig jo lenne ujra Zilahra menni.

Névtelen írta...

hello:) hogy meg franciassabb legyen, en borral ontom fel a lisztezes utan es kakukkfuvel izesitem. ha fott tojast is teszek bele akkor nem is kell melle semmi, de azt mar magyarul kaszas levesnek hivjak:)az egyik leggyorsabb leves es nagy kedvenc nalunk is!

Ferencz Adél írta...

életemben nem csináltam ilyen finom krémlevest, mint most :D

Budai Evódia írta...

Én meg ettől olyan boldog lettem:) köszi, adél

Lea Mónika írta...

mondhatom, mióta kipróbáltam, D.nak is kedvenc levese lett és szinte minden héten rendelne egyszer ilyet...:P

Mike Adina írta...

Nahát, milyen sztár lett :)
nekem most jutott eszembe kipróbálni.

Kovacs Judit írta...

En hasonlo levest keszitettem porehagymabol, es suriteni pedig egyszeru tubusos kremsajtott tettem bele.Igy volt a recept. Nagyon finom.