2011. június 6., hétfő

Eperdzsem, de nem egészen:)

 Nagy családnak s a hozzánk tartózó vendégeinknek készítem az eperdzsemet. Csak egy-egy évben érzem úgy, hogy jó árban tudom megvenni a gyümölcsöt hozzá, sosem tűnik elég kiadósnak.
 Tehát figyelem! Az én eperdzsemem tartalmaz néha almát, néha rebarbarát jó nagy nyomokban.... De mivel senki nem hallja a figyelmeztetést, hát nem szokták tudni... Csak azt érzik, hogy olyan édes-savanykásan finom az eper Budaiéknál...:) Ha a nagyobb gyerkőceim elolvassák ezt a pósztot, hát nem csalódnak, mert olyan ez is, mint a "karácsonyi angyal" nálunk. Azt se hazudtam nekik soha, mégis jól esett:)
Jaj, látom, hogy részletesebb recept kérettetik. Sajnálom, ha csalódást fogok okozni, de én nagyon egyszerűen dzsemezek. Oetker 3:1 dzsemfix porral. Három kiló gyümölcshöz (aminek esetemben fele eper, fele rebarbara) egy kb. jó kilónyi cukrot főzök szigorúan a tasakon leírt használati utasítás szerint, ami nagyon könnyű és gyors. Hát lám-lám, a kamrám ilyen csitt-csatt munkák eredménye....DE majd ha nagymama leszek, akkor majd én is mint Piroska mama, akkor majd sok kompótot is elrakok, pikáns és édes savanyúságot, s üstben is főzök lekvárt, meg a gyerekeimnek is befőzök. No,lehet csak a legutolsó tervem sikerül...:)

Nincsenek megjegyzések: