2012. február 23., csütörtök

borda Dubarry módra

nagyon finom vacsora, amit most kipróbáltam. a receptet Virágh Erikának köszönöm innen(kattintsatok ide, mert szebb a kép, s kívánatosabb:). Annyiban különbözik az enyém, hogy a karfiol mellé brokkoli is került.

Erika így írta:
60 dg karfiolt rozsaira szedtem,sos vizben puhara foztem,majd leszurtem es a levet felfogtam(a kesobbiekben szuksegem volt ra).Kozben 60 dg serteskarajt szeletekre vagtam,kisse kipotyoltam,soztam,borsoztam,lisztbe forgattam es keves forro olajban,hirtelen elosutottem, megpiritva kisse a husszeletek mindket oldalat.5 dg vajban megpiritottam 2 jo e.kanal lisztet(ha szukseges adjunk hozza meg olajat,h rantasszeru legyen a vegeredmeny),felengedtem kb. 2-3 dl karfiollevel,besuritettem,soztam,borsoztam,majd tuzrol leveve,hozzaontottem 2 dl fozotejszint,amiben elozoleg elkevertem 2 tojasnak a sargajat,1 dl tejfolt(ez akar elis maradhat).Tuzallo ,magasabb oldalu edenyt kivajaztam,elkentem az aljan keves tejszines szoszt,egymas melle sorakoztattam a husszeleteket,befedtem oket a karfiollal,meglocsoltam a hus levevel es raontottem a tobbi szoszt is.Az egeszet boven lereszeltem sajttal ,meghintettem keves prezlivel es elomelegitett sutoben,kozepes langon,kb.egy ora alatt aranysargara sutottem.Ha nagyobb mennyisegu hust es karfiolt keszitunk,akkor termeszetesen noveljuk a martas hozzavaloinak az adagjat is.

Nincsenek megjegyzések: