2013. december 13., péntek

Ehető kopogtató:)

ha így várom haza a gyerekeket, hátha megbocsátják, hogy néha ilyenkor adventben az esti rutin ideje alatt női körön leszek, vagy ifin, vagy baba-mama klubban:)







A recept és a lelkesedés hozzá Virágh Erikától (facebook)
TÖRÖK BAGEL
egy talba mertem 50 dg lisztet,kozepeben kis feszket alakitottam ki...odaszortam 3 e.kanal cukrot,belemorzsoltam 2,5 friss elesztot es raontottem 2 dl meleg vizet.Kb.15 percig vartam,hogy habozzon fel az eleszto,ekkor hozzaadtam 10 dg olvasztott vajat,egy tojasnak a feherjet,masfel teaskanal sot es mindent jol kidagasztottam.Cipot formaltam a masszabol, letakarva 15-20 percig pihentettem,majd 16 egyenlo reszre osztottam.Minden darabot 30-35 cm hosszu hurkava podortem.2-2 hurkat osszecsavartam,majd koralakra formazva a vegeket osszenyomkodtam.Sutopappirral kibelelt tepsire sorakoztattam es letakarva,meleg helyen 1 oran at kelesztettem oket.Mielott sutobe toltam volna,lekentem tojas sargajaval es kb.15 perc alatt szep pirosra sutottem.U.i.Nagyon finom kakaos tej,vagy citromos tea melle,de csomagolhatjuk gyerekeknek tizoraira is, haragudni biztos nem fognak erte 

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

jujj megyek at en is enni(na csak vicelek)szep delutant nektek

Bóbita írta...

Megint annyira szép, tiszta, egyszerű. De leginkább szívet melengető! Ilyen ajándékokat fogok csinálni. Köszönöm az ötletet!
Az ÚR simítsa meg szívedet!

Budai Evódia írta...

Drága Bóbita! Általad már tette most az Úr! Köszönöm.