2013. december 8., vasárnap

Jóság szelet és Dobostorta

A jóság szelet 19. házassági évfordulónk ünnepére készült a gyerekeknek. 
A férjemnek, szokás szerint, a Dobostorta marad... :)

RECEPT:
12 nagy tojasbol rendes piskotamasszat keszitettem sutopor nelkul.A tepsi meretere sutopappirt vagtam ki,rahelyeztem a tepsi hatara es a masszabol 5 fakanalnyit,kerekitett, hosszupengelyu kessel elsimitottam,ugy hogy a kes ne erje a sutopappirt,mert ott odaragad. A piskotamassza tetejen csusztattam a kest!Elomelegitett sutoben,kozepes langon,vilagosra sutottem(vigyazat,eleg hamar sul!)Miutan kicsit hult,talcara forditottam,ovatosan lehuztam a pappirt rola,majd ismet sutopappirt helyeztem ra es egy masik tepsivel,nehezekkent letakartam.Erre azert van szukseg,hogy a lap egyenes maradjon es a pappirra,pedig azert,mert osszeragadnak a lapok,ha csak ugy semmi nelkul egymasra rakjuk! A lapokat egy ket nappal hamarabb keszitem el,hogy kevesebb dolgom legyen vele masnap. Ugyanigy,meg 5 lapot sutottem,igy osszesen 6 lapom lett.

Krem:4 egesz tojast,20 dg cukrot,3 tasak vanilias cukrot kihabositottam mixerrel,majd goz fole helyezve,tovabb habositottam,forrastol szamitva ugy 8-10 percig.Ekkor beletordeltem 10 dg tejcsokoladet,beleszitaltam 2 jo evokanal holland kakaoport(a lenyeg,hogy sotet szinu legyen).Szobahomersekleture lehutottem,majd 4-5 orara hutobe tettem.Amikor nagyon jol lehult,beledolgoztam ugyancsak mixerrel 35-40 dg lagy vajat(Rama) es jol kihabositottam.Rummal izesitettem a kremet.Elosztottam szemre a kremet 6 reszre(a lapok koze es a kulso bevonasra,diszitesre).A legszebb lapot felretettem(kulon deszkara),ez kerult felulre es ezt vontam be karamellel,amit a kovetkezo keppen keszitettem el: 20dg porcukrot,2 teaskanal ecetet,2 teaskanal vajat es annyi vizet,hogy mindezt eppen csakhogy ellepje,kicsi langra tettem es szep lassan osszeolvasztottam.Amikor elparolog a viz,lehet kifog kristalyosodni,de ne ilyedjunk meg ,mert ezutan elkezd lassan olvadni es karamelle valni a cukor.Amikor aranysarga szint kapott,gyors mozdulatokkal bevontam vele a felretett lapot.Meg melegen,vajas pengelyu kessel bejeloltem a szeleteket es egyenkent rahelyeztem oket a tortara.Kivulrol is bevontam kremmel.A karamelizalt cukorral vigyazva dolgozzunk,mert komoly egesi sebeket okozhat!(tapasztalatbol mondom). -egy kicsit maceras dolog elkesziteni a dobos tortat,(en is karacsonyi es husveti unnepekre keszitem,most kivetelesen a ferjem szuletes napjara keszitettem,mert kedvence),de kulonleges,nagyon finom,ugy hogy megeri a sok munkat!

Nincsenek megjegyzések: