2009. november 10., kedd

Almás csiga




Igen, megint csiga...Úgy látszik be vagyok csavarodva:P Judit oldalán kívántam meg, és én is elkészítettem, azok bátorítására is, akik az egyszerű dolgokat szeretik. Mert, ha nekem sikerült egyszerűen összehozni, akkor nem nehéz:) Illetve, mióta tanítani járok, nem engedem meg magamnak a hosszú, bonyolult dolgokat a konyhában ( a részletességről a süteményeknél már régen le kellett mondanom), csak a finomaknál maradok:D. Hihetetlen, de ehhez a recepthez is megvásároltam a vajas tésztát (elfogyott a fagyasztóba előre gyártott muníció, s nem is pótlódik hamarosan sajnos:).
Szóval, az én variációm szerint csak kinyújtom a kiolvasztott vajas tésztát, megszórom cukorral, fahéjjal, citromhéjjal, felvágom csíkokra, vékony mézes-fahéjas vízben párolt (éppen beledobtam a forró szirupba, s kioltottam alatta a tüzet, majd leszűrtem) almaszeleteket helyezek rájuk s felcsavarom. A végét behajlítom, s megnyomkodom, hogy ne nyíljon szét a csiga. Tepsibe teszem, és forró sütőben kb. fél óra alatt megsütöm (tettem pici vizet a sütőbe egy kis edénykébe én is). Csak fele adagra tettem a párolt almából, mert nagyon puhának bizonyult. A többinél kipróbáltam, hogy csak a megmosott almát hámozatlanul vékony szeletkre vágva tettem a tésztára. Máskor is így készítem, mert a mi bio almánk olyan puha, hogy így nem lesz nagyon alaktalan a sütemény miután megsül, hanem kicsit ropogós. NAGYON HAMAR ELKÉSZÜL! És nagyon finom:) Igaz, elvárt csalódásomra:), az enyém nem úgy néz ki, mint a Judit képein:( De sokszor jártam már így. Pl. azért IS mert nem egyforma az almánk s el kellett térjek a csavarási műveletben, no, meg azért, mert sütés közben még lecketervet írtam, két embert fogadtam hozzánk, s beszélgettem velük, szóval, ahogyan szokott egy ilyen nő, mint én:D....:).Ezért más ennek a sütinek is a neve, mégpedig: Almás csiga:P De engem nem zavar, ha "nem sikerül" valami, csak éppen maradjon finom és kínálható.
Az almás-fahéjás rózsa receptjéért, ahonnan az ötletet vettem, kattints ide. Köszi Judit.
Holnapra fölteszem a darázsfészek/kakaós csiga receptjét is, mert ma este érkezik édesapám hozzánk.:)

2 megjegyzés:

Jade írta...

Orulok, hogy kiprobaltad, en koszonom! Az en almaimat 3 percig is a vizben kellett tartanom, hogy formazni lehessen a szeleteket... Utolag vettem eszre, hogy egyforma szinuk ellenere 2 fajta alma volt, egyik nagyon hamar parolodott, masiknak tobb ido kellett...
Orulok, hogy izlett, szerintunk is nagyon finom volt!

Szamóca írta...

Hú, de jó ötlet a csigákat almával tölteni!
Ki fogom próbálni, köszi a receptet!