2015. június 12., péntek

Nyári itókák

Jön a nagy meleg, termeljük a sok finom innivalót:
1. mentatea lehűtve kevés mézzel vagy cukorral, sok citrommal, gyömbérrel(5 liter a minimum:)
2. Bodzaüdítő - én is ilyen módon készítem - most hallottam L. Tündétől az ötletet, hogy a bodzavirágot adagokban le lehet fagyasztani, és télen is friss bodzaüdítőt készíthetünk. Megpróbálom, mert a szörp nekünk nem igazán jön be.
3. Rákaptam a turmix italra, ez egy étkezést is helyettesíthet nálam. A mostani nagyon finom lett. Rebarbara kompótot készítettem így. Mikor kihűlt, kevés mézzel is ízesítettem, hozzáadtam egy kis vödör joghurtot, pár eperszemet, s egy banánt. Sok jéggel összeturmixoltam, s kész is! Ma csak ezt "eszem".:)
S mikor ezek nincsenek, akkor sima szűrt vizet kis mentalevéllel, citromkarikával tartok a konyhai kancsóban, s ahhoz is adok egy kis jeget, hogy hidegen tartsa. Sokat kell inni...mondogatom itt mindenkinek. :)

Ma kaptam az Anyai szívek hírlevélben az ötletet, hogy jó a kertbe vagy udvarra kitenni a hűtőtáskába a vizet a gyerekeinknek, akár névre címkézett kis üvegeikben, vagy a poharaikat címkézzük a nagy üveg mellett. Így elkerüljük, hogy egész nap a konyha poharakból épített piramis és vízi csúszda legyen, különösen, ha még van néhány barát is a háznál. Ahányszor isznak, annyi pohár elővéve, annyiszor félrecsurgatva a víz, netalán limonádé a földön s itt-ott. Nekem ismerős.
Tehát, jó ötlet! Köszönöm.:)

Nincsenek megjegyzések: