2018. július 27., péntek

Konzerválás egyszerűen-nagyszerűen

Hétfőtől újra táborozás nekünk. Nehezen szokom az ilyen átmeneti napokon (mind a 4 gyerekünk is táborozik csak ők máshol) azt, hogy kicsi adagot főzzek. Netán két személyre. Olyant még nem is csináltam azt hiszem soha... :O.. mert Csillagunk, a kis ötödik veréb, az csak "kinyalja a tányért", sajnos, csak annyit eszik egyelőre :(.

 Szóval, a bazsalikomos szószban a húsgolyó megmaradt..nem is csak egy...és már kutyánk sincs :( . Aztán volt négy maréknyi zöldbab, amit már nem is mertem megfőzni levesnek két napra, ha még van a másik féléből. Mi van még a zöldségládában? Néhány sárgarépa, hagyma több, két paprika, padlizsán is maradt egy, ééés jó, finom, nagy, de már puha kerti paradicsom néhány. Lecsó!!! 


  Konzerv! (kattints a szóra a receptért) Hamar míg a kicsi alszik..kb egy órám van.
Hála a konyhagépeknek (daráló, turmix)

 pik-pak lábosba került minden, hamar dinszteltem, babot főztem, a hósgombócot paradicsommal felforraltam, s mehetett minden üvegbe. Utána a mosogatógépbe fejre fordítva dunsztolni 65 fokos programon. Itt a hogyanról még.


Recepteket most nincs már időm írni, linkeltem a szavaknál a megfelelő hasonló eljárást a dunsztolásos technikákhoz is. 

Látjátok, a látszat csal megint, nehogy azt gondoljátok mindenre futja! Egyszerűen csinálok mindent, s igyekszem gazdaságosan, meg aztán ez csak pár üvegnyi!  Hátha valakinek jól jött ez a pár sor is. A lányomnak mindenképpen, akinek az üvegekből elteszek bentlakásos életét kicsit megörvendeztetni... de a recept később is jöjjön jól nekik! Mert az Élet akkor még gyorsabb lesz, de maradjon az otthon Otthon, még ha nem is minden évben! :D Jézussal a főzés is egy szolgálat. Még ha rövid ideig is csináljuk, és egyszerűen, mint én .
UI. Bevallom, a mosogatógépbe alul tettem még üres üvegeket sterilizálni, meg öblíteni ezt-azt. :)

Nincsenek megjegyzések: