2010. március 13., szombat

"mutter NÉHA remekelne" - hosszú sztori!!!

Először is megtudtam Annától, hogy a pillecukor az nem más, mint a marshmallow. Aztán lejártam a lábam, hogy őfelsége pillecukrot találjak a tortabevonáshoz (marcipán masszát nem lehet kapni Zilahon). De nem találtam ezt sem, így házilag készítettem el a pillecukrot így.
Mascarpone sajtot lehet kapni, de nagyon drága, így ezt is házilag állítottam elő (házi krémsajt receptje).Megsütöttem a tortalapot (egyszerű 4 tojásos csokis piskóta) és a kétfelé vágott lapokat megtöltöttem a krémsajtos - erdei gyümölcsös krémmel. ( 250 gr krémsajt, 200 ml tejszín felverve, ízlés szerint porcukor, a kiolvasztott vegyes erdei gyümölcs-ezt összekeverem, majd egy nagy kanál étkezési zselatint 50 ml langyos tejben feloldok, felmelegítem éppen, hogy elolvadjon teljesen és a krémhez keverem. Ez a krém:)
A tortát bevontam egy kis vaniliás krémmel (ez porból készült hamar), hogy a fondant tapadjon majd a tortára.
Elkészítettem a fondantot így.
A fehéret kinyújtottam, ráborítottam a tortára. Kínlódtam vele, szerintem azért, mert elkelt volna egy segítség (de nem akartam...haha) vagy pedig azért, mert jobb a vásárolt pillecukor, a kész fondantról nem is beszélve..látom én hogy hogyan dolgoznak azzal.... vagy én nem vagyok tehetség:P Na, de jó lett ez így is:)
A maradékba ment egy kis piros ételfesték, ezzel még nehezebb volt dolgozni már, sajna nem tudtam sehogy vékonyabbra nyújtani, mert akkor ment szét. (aztán megmaradt még egy jó adag, ha kell valakinek szóljon, eláll a hűtőben hetekig, azt olvastam:P)
Így elég durva rózsákat kaptam, amit nem lehetett formázni, de itthon ezt csak én látom. Ugyanis a kicsik mind be-beszaladtak és miközben ők is "gyurmáztak" velem, és meg is ették az anyagot:P (csupa cukor, igazán finom, nem olyan bolti micsoda...), nagyokat hülledeztek, hogy én micsoda cukrász vagyok, és az esküvőkre is mindenképpen én készítsem majd a tortákat! Csakis akkor ha a szülinapjukon lesz, mondtam:D
BOLDOG 11. SZÜLETÉSNAPOT, PÁLMA!

Mikor hazajön Lajos, már elképzelem a reakcióját: ez gyönyörű aranyom, de nekem csak a hájas tészta marad a nr.1! Hűha, tényleg...hamar ki a fagyasztóból a régebben előkészített hájast! Meg is sütöttem a drágámnak és a vendégeknek egy jó nagy tálcával...
THE END:)
Aki jobban készít ilyesmit, kérem ne bátorítson túlzottan, mert még hiszek majd neki, és hamarabb újracsinálom, mint ahogyan egy újabb szülinap következne.
Aki pedig nem szokott ilyesmit készíteni, az ne csodálkozzon, mert nem nagy ügy ez az egész, csak az olyan "türelmetleneknek", vagy 5 gyerekes anyáknak, mint én vagyok. (az utóbbi mindig jó alibinek:P).
Vagy nyílt, illetve magadnak megtartott, kommentelés előtt, csak figyelmesen olvasd el a bejegyzésem címét:P
Amint látható,helyre jövök én minden ellenére:D

22 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

HÁT TE FANTASZTIKUS VAGY!!!!!!!!!!:)
Na, mostmár elkéstem a köszöntéssel...:)
Nem baj, megyek hozzátok szülinapozni:P
Nagyon jól néznek ki a hájasok!!!
Tényleg nagyon ügyes vagy!!!:)

Jade írta...

Marpedig szerintem ez igenis remekeles! Nekem soha nem volt batorsagom nekifogni a fondantnak, pedig tervezem mar jo ideje. Barnim szulinapja hamarosan kovetkezik, arra tervezek valami ilyesmit. Izgulok is rendesen.
De a lenyeg, hogy a szeretet finomitja meg ezt is, azt is!
Rendkivul ugyes vagy! Es azok a hajasok! Azt sem csinaltam meg soha. Pedig milyen finomsagos...

Jade írta...

Boldog szulinapot Palmanak!

Piroska írta...

Nagyon boldog szülinapot Pálmának.A sütikkel semmi gond. Ügyes vagy.Mikor Angliában laktunk, akkor voltak az ilyen cukor mázas sütik nagyon felkapottak ott. Van egy remek szakács könyvem ( Good housekeeping) ismered??? Szuper receptek vannak benne és jó pár cukormázas is. A formálhatónak a recepje a következő.
Kneaded fondant icing.
450 gr. icing sugar, 1 egg white, 50 glucose ( ez az amit nem tudom, hogy lehet-e itt kapni), colouring, flavouring. Nagyon könnyű vele dolgozni.Tortákat bevonni, virágokat formálni, bármit.

Mike Adina írta...

Hogy te milyen ügyes vagy!
Tartom itt a kezemmel az állam, mert leesett...

meli es csaba írta...

ma este akkor erre mondtad hogy " sokminden volt ma" :).... csaba

Borzási Márta írta...

hát én ezt az egészet, főkep a zöldblúzos fotót nagyon élvezem! Szóval még ezt is kipróbáltad:) Gratula!
Csak úgy megjegyzem, hogy az én esküvőm napja és a szülinapom közt nem sok nap van...

Márta-Zsófi írta...

Szerintem nagyon jó lett a torta, , így képen lenyűgöző...boldog születésnapot a leányzónak, hamarosan nálunk is beköszönt szülinap szezon és tervezem kipróbálni a fondantot, de én egy legegyszerűbb változatot kerestem, amibe zselatin, porcukor, víz meg természetes v mesterséges színezék és margarin kell, állíttólag jobb vele dolgozni mint a mnarcipánnal, amit már próbáltam, és szeretek is, de egy egész tortát így
bevonni nagyon sokba kerül még ha lehet is itt kapni( van külön marcipános bolt még a mi kis városkánkban is)
A krémsajtot én is kipróbáltam, mert rengeteg kívánatos receptbe kell mascarpone, most is éppen egy mascarponés ropit sütünk Zsófival:)
Egyike az internet áldásainak, hogy ilyesmiket meg lehet tanulni.

eunika_balog írta...

hat te nagyon ugyes vagy:)en ilyenhez hozza sem kezdenek mert tutti nem sikerulne nekem .Cukrazdat kene nyisal es en minden vasarnapra rendelnek tolled:)csilagos tizes nagyon ugyes vagy;)

eunika_balog írta...

Palmanak meg sok sok Boldog szulinapot!

Márta-Zsófi írta...

Azt az odasült lekvárt ami félig karammelizálódik. annyira jó felnyalogatni. Biztos nálatok is akadt rá jelentkező...

Mike Adina írta...

Boldog szülinapot Pálmának!
Képzeld, én is megvettem ezt a könyvet Barkának szülinapjára, csomószor elolvasta mind a 2 fiú...
(Még háziolvasmányos emlékeim közt megmaradt az élmény. Remélhetőleg Pálmának is bejön.)

Budai Evódia írta...

mindenkinek köszönjük szépen!
Márti, attól félek én voltam a jelentkező:P
Adina, hát remélem... A két Lottit párszor már kiolvasta, de ez nem tudom, hogy jön be. még gondolkoztam a J. Verne könyveken is a könyvesboltban. majd ezután.

Borzási A. Kriszta írta...

tutti mutter!
úgy élvezem az ilyen pörgős nőket, asszonyokat:)

Berni* írta...

Én is szeretnék sok boldog szülinapot kivánni Pálmának! Isten éltesse! :)

sedith írta...

Gyönyörű a torta!!! És, habár én is nagyon kezdő vagyok fondant-téren, azt tudom javasolni esetleg, hogy próbáld ki a simát, azt, ami nem pillecukorból készül, mert úgy vettem észre, hogy eyszerűbb vele dolgozni. A receptjét megtalálod Kiskuktánál.
JA és, csak hogy tudd, ha érdekel: Szovátán van egy bolt, ahonnan lehet rendelni különféle ételfestékeket, kiszúrókat, sütőformákat és még minden elképzelhetőt (és elképzelhetetlent), amit sütésnél fel lehet használni. Pl. rendeltem 3 ételszínezőt, amik nem azok a semmi folyadékok, amiket az üzletekben lehet kapni. UGYanezeket forgalmazza Mo-n a Sőregi. Igaz, kb. 9 lej egy kis tubus, de szörnyen kevés kell belőle és nagyon intenzív színeket ad. Egyedüli jótanács, ha bármit is rendelnél tőlük: nézzél ki minél több valamit, esetleg ketten-hárman tegyétek össze a rendeléseiteket, hogy a szállítási költség ne legyen olyan sok. Akkor is kevesebb a szállítás, ha előre átutalod nekik a pénzt. Ez a honlapjuk: http://www.bbsuperimport.com/
Puszillak!:)

Ottis írta...

Nagyon szép lett!Gratulálok!

Alíz, Erdélyből írta...

Isten éltesse a szülinapost! Ez a torta pedig nagyon jó: szép, és a hozzávalókból itélve, biztos finom is. Arra pedig mindenképp büszkék lehetnek a gyerekeid, hogy "anya készitette torta" volt az asztalon - ezt sajnos manapság nem sok gyerek mondhatja el a szülinapján.

Kiskukta írta...

Nagyon szép lett ez elsőre!!!! Én kb a 4-ik tortámat tudtam bevonni, akkor még én is pillecukrosat csináltam, és a pillecukort is csináltam hozzá mint te.

Anna írta...

hihi tudtam éééééén hogy sikerülni fog! És igaza van Piroskának lehet a porcukorból is dolgozni csak az angol Icing sugar sokkal finomabb mint amilyet mi elő tudunk állítani. Ezért szoktam én 2x átszitálni a porcukrot. DE az eredmény jó, és az a recept amit használok abba nem kell a glucose, mert azt tényleg nem lehet itt kapni. (Hacsak patikában nem...) Helyette jön egy kanál méz. Tortacsodákért a lisa blogjára mehetsz nézelődni innen van Kiskuktának is a recept, csak Kiskuktáé magyar!!! Lisánál reeeeeengeteg torta van. http://torturilelissei.blogspot.com/ Ha megkésve is...
Boldog szülinapot Pálmának!

Gál Edith írta...

Zsúfolt hétvégénk miatt csak most sikerült gép elé ülnöm és mit látok?! Egy gyönyörű szép tortát!! Nagyon nagyon ügyes vagy!
És azok a hájasok!! Mint Adina irta, nekem is leesett az állam...
Rutikám emeletes, kerek, tejszinhabos, ananászos, epres, gyöngyös tortát rendelt tőlem szülinapjára, ami már idestova 1 hónapja volt, de még nem sikerült népes családunknak olyan időpontot találni, ami mindenkinek megfelelő lenne... Sőt mostmár azt hiszem, csak húsvétra lesz belőle valami.
Mégegyszer GRATULÁLOK!!
És boldog szülinapot Pálmának :)

Maresz írta...

Ha utólag is, még sok-sok boldog szülinapot kivánok Pálmának! Ügyes vagy, gyönyörű tortát sütöttél!:)